Treceți la conținutul principal

Noi date despre descendenții bunicilor mei materni

"Acum, vreau sa-ti scriu despre bunica noastra, Lina, scrie Cornelia, verişoara mea dragă.
Ea avea o sora mai mare, Anisia, care avea o fata, Ludovica, ce a avut-o pe Sabina, maritata cu unchiul Manoila. Ei sedeau mai jos de matusa Sofica a lui Remus.
Unchiul Manoila era cel mai tanar copil a celuilalt frate al bunicului,  SIMION, casatorit cu Ludovica.
Nu am inteles niciodata ce grad de rudenie aveam cu SABINA, care era o femeie extrem de frumoasa si locuia din jos de matusa Sofica a lui Remus. Acum stiu. Ea era verisoara de-a doua cu mine, iar mama mea era vara primara cu mama ei, Ludovica.
Sabina si Manoila, foarte frumos si el, nu au avut copii.

Simion si Ludovica au avut 9 copii: fete si baieti, inalti ca brazii, care s-au raspandit pe unde i-a trimis soarta. 
Trei dintre ei au locuit in Bucuresti, si mergeam la ei pe timpul studentiei, bucurandu-ne impreuna, eu ca îi aveam, ei, ca pot sa am o educatie, prin studii.
Stiu foarte bine pe matusa Sabina Chicoş, care a locuit la Lupeni, apoi, in Deva. Mie mi-a fost naşă de cununie,  (a doua). Şi-a dorit foarte mult să-mi lase mie totul ca s-o întreţin, dar eu, pe vremea aceea, abia puteam avea grijă de mine.

In sat, au existat doua dintre fetele unchiului Simion, una, matusa Masarica cu cele trei fete (Elena, Sabina si Rodica), pe care le stii,- si matusa Lina mama Zenoviei si a lui Loghin, care au locuit in Simeria. Loghin trăieşte, dar Zenovia a murit.
Bunica Lina a mai avut o sora care a murit, fiind insarcinata, si au ramas doi copii orfani: unchiul Petru si matusa Ghinovela, pe care eu ii stiu, si poate ii stii si tu.
Unchiul Petru a avut la randul lui pe Aurel si o fata care traieste.

Aurel a murit la Atelier, actual, Reva, din Simeria, intr-un accident de munca, si are un baiat impreuna cu Olivia, sotia lui." Olivia a fost sau este o femeie foarte frumoasa! Dac-o mai trai!?

Deci cu Manoila suntem sau am fost neamuri din partea bunicului, iar cu sotia sa, Sabina, din partea bunicii. Ce copii frumosi ar fi avut, daca Dumnezeu i-ar fi binecuvantat cu urmasi!

 Mi-o amintesc pe matuşa Ghinovela, o femeie foarte frumoasă ce semăna bine cu mătuşa Rafila, sora mamei mele. Ea trăia în Uroi. De Petru nu-mi amintesc. Poate ştie cineva alte amănunte.
Cam asta am aflat. Cine cunoaşte alte amănunte să scrie la comentarii, iar eu voi reedita. Mersi!

Sublinierile îmi aparţin, înserate prin scrisoarea Corneliei.


Comentarii

disa a spus…
Cornelia, ce legatura de rudenie avem cu mama fratilor Voica? Emil, Pascuta, Emilia, etc.
Adrian a spus…
Urs Simion n. 1878 era foul lui Urs Petru si Mic Evutia. Urs Simion s-a casatorit cu Ludovica n. 1885 care a fost fiica lui Treptes Ion si Urs Maria. Simian si Ludovica s-au casatorit in 1904 si au abut cel putin 7 copii: Sofia n. 1904, Gheorghe n. 1906, Ioan n. 1909, Carolina n. 1911, Maria n. 1912, Sabina n.1915, Vasilie n1919 (aici SE termina catastiful).
La casa imediat urmatoare mai jos a locuit Urs Maria n. 1865, fiica lui Urs Petru a Catalinei si Mic Evutia, care a trait in concubinat cu Neamtiu Petru original din Rapolt. Ei n-au abut copii si dupa ce Maria a merit in 1918, Neamtiu a trait in concubinaj cu strabunica mea Cazu Maria.
Mai sus de Urs Simion a trait familia lui Urs Vasile n. 1885, fiul lui Urs Petru si Mic Evutia n. 1844. Urs Vasile a fost casatorit cu Sofia n. 1894 m. 1918, care e fiica lui Maria Voica lui Nicolae si tata necunoscut (Maria SE pare ca a fost copil ilegitim)
La Remus cred ca a trait familia lui Urs Petru l. Anghel. Urs Petru n. 1875 a fost ffiullui Urs Anghel si Jeleriu Maria si a fost casatorit cu Urs Ileana n. 1876 d. 1911 fiica lui Urs Avram si Blajiu Maria. Petru si Ileana I-au avut pe: Vichente n. 1900, Nicolae n. 1902, Sofia n. 1904 d. 1911, Ioan n.1907, Remus Urs a fost fiul lui Petru cu Boldor Maria n. 1886 d. 1920. In 1914, Petru si Maria Boldor au mai abut o fiiva, Sofia n. 1914 d. 1916
Adrian a spus…
Jeleriu Anisia n. 1879 fiica lui Jeleriu Petru si Jeleriu Ileana a fost casatorita cu Urs Ion l. Anghelut si au avut pe: Sabin n. 1906 d. 1911 si pe Ludovica n. 1908. Jeleriu Anisia a mai avut cu Lazar Boldor n. 1864 pe Maria n. 1913.
disa a spus…
Adrian, ma bucur c-ai sosit acasa.
Sunt atat de incurcate neamurile mele, ca-mi vor trebui zile ca sa descifrez trecutul.
Sper ca, cu ajutorul verisoarei mele, ma voi lumina.
Mersi pentru promptitudine.
Apropo, care era numele mamei tale?
Adrian a spus…
Maria Blaj nee Filimon

Postări populare de pe acest blog

Mama-Adriana Stoica

Iubirea de mama o simt si acuma, De cand ea la piept cu drag m-ocrotea, Cu lacrimi pe fata, mereu a mea, La Domnul Isus pentru noi se ruga: O, Doamne, o, Doamne, in mana Ta-i incredintez, O,Doamne,o,Doamne,si de rau, te rog sa-i feresti. Iubirea de mama-i alaturi de tine, In vorbe, in umblet, o simt tot mereu, Aproape-i de mine, in orice-ncercare, E mama, oricand, la bine si la greu. O, mama, o, mama, iubirea ta calda ti-o simt mereu, O, mama, o mama, tu esti aproape de sufletul meu! Iar chipul tau, mama il port tot cu mine, In negura noptii, prin vant sau prin ger. Purtat-ai pe brate o fiinta dorita, Pe care-ai iubit-o, si-aceea-am fost eu. Refren: O, mama, o mama, iubirea ta calda ti-o simt mereu, O, mama, o mama, tu esti aproape de sufletul meu. Trecut-au, dar, anii, si-acuma sunt mare, Si chipul tau, mama, acum s-a schimbat, Cu riduri pe fata, cu parul ca neaua, Dar zambetul dulce pe-obraz ti-a ramas. O, mama, o, mama, iti multumesc ca m-ai crescut!

Despre Simina

Simina, dezamagita, pe drept cuvant Mi-a parut rau ca tocmai pe blogul meu, care sunt fan inflacarat al Siminei, dar, mai ales, al mesajelor cantarilor sale, se duce aceasta "lupta" de pareri in legatura cu ea. Nu era suficient ce s-a scris pe anume site-uri, a trebuit ca si aici sa se continue acest deserviciu care ni se face noua, ascultatorilor ei. Public, si sper sa nu se supere, comentariul ei, in legatura cu dezamagirea simtita fata de unii dintre "fratii" ei de credinta. http://disa-amestecate.blogspot.com/2009/12/despe-simina-palincas.html Aici gasiti toate comentarile facute pe acest blog, la adresa ei. "buna ziua tuturor...A fost, intr-adevar, o surpriza sa gasesc acest blog, si, din nou, sa ma bucur de alegerea pe care am facut-o, cu 5 ani in urma, de a ma retrage dintre acesti oameni, care vor sa spuna ca sunt "pocaiti", nu crestini. In nici un caz! De cand am inceput sa cant la nivel profesional, asa cum scrie aici, de pe l

Alimente INTERZISE înainte de CULCARE